potkan a prkno

Už dávno jsem dospěl jsem k rozhodnutí, že musím napsat dopis. Neuběhne den, abych si v hlavě nesumíroval všechno o čem chci napsat, co ze sebe konečně potřebuju dostat; jenomže jak jde čas, tak odhodlání slábne, protože mám pocit, že jsem vlastně všechno potřebné sdělil.
Problém je v tom, že jsem to sdělil jenom sám sobě a to je řešení horší než krátkodobé…

V téhle souvislosti jsem si vzpomněl na školní promítání, ze kterého mi v paměti utkvěl kousek dokumentárního filmu: byl proveden pokus s potkany; do dvou nádrží s vodou dali po jednom potkanu a nechali je plavat s tím, že druhému potkanovi po nějaké době dali kousek prkna, aby si odpočinul a pak mu jej vzali. První potkan se brzo utopil, ale druhý vydržel nesčetněkrát déle, přičemž pořád plaval kolem místa, kde předtím bylo prkno…

…tak si říkám, kdo je potkan a kdo prkno?

Zanechat Odpověď

