Vodafone: Konec přizpůsobování se!

„Nepřizpůsobujte se tarifu, nechte ať se tarif přizpůsobí vám,“ láká Vodafone na své nové tarify Na míru. Což o to, já bych i nechal, ale nevím koho a proč.

S novou nabídkou Vodafonu mám dva problémy. Ten první je z lingvistického ranku – pořádně jsem nepochopil, koho že to mám nechat něco udělat, aby se mi tarif přizpůsobil. Že by některého z chameleonů? Nebo snad Vodafone? … a co když mám nechat nějaký tarif provést blíže neurčený záhadný úkon, ať se mi jiný tarif přizpůsobí? Nebo to bude jeden a tentýž tarif? Jsem zkrátka zmatený – a asi si nechám svůj dosavadní nabitý tarif 119.

Chameleonská kampaň mě neosloví, ani pokud se přenesu přes bod 1, tedy pochopím, o co tu běží. Základní idea vypadá lákavě: nakonfiguruju si vlastní tarif tak, jak mi to vyhovuje – SMS, MMS, minuty na hovory, internet… Na první pohled tedy skutečně tarif, který se přizpůsobí mně.

Problém nastane ve chvíli, kdy začnu přemýšlet o tom, kdo se skutečně přizpůsobuje komu (čemu). Sedl jsem si ke svým vyúčtování za posledních několik měsíců s tužkou a papírem, spočítal si provolané minuty a odeslané SMS. Jeden měsíc 12 minut a 40 SMS, následně se poměr sil obrátil ve prospěch hovorů přibližně 30 : 15. Další zúčtovací období jsem ukončil skórem 5 : 18, abych se pak rozšoupl a prodebatoval téměř 40 minut a 90 zpráv. Podle všech měřítek jsem tedy nepředvídatelný a nepřizpůsobivý zákazník, ideální cílová skupina pro novinku červeného operátora. Je tu však jedno velké logické ALE…

Pokud bych za těchto podmínek měl tarif Na míru, byl bych to já, kdo se bude přizpůsobovat. Musel bych myslet na to, kolik že to mám „přeplaceno“ volných minut a SMS a kolik z nich jsem už stihnul vyčerpat, nebo přečerpat… zkrátka vrátit se do doby před několika světlenými roky.* Se svým stávajícím nabitým tarifem takové problémy neznám – mám jeden paušál, ze kterého se mi odečítá volání i SMS. Suma sumárum: současná chameleonní kampaň je pro mě spíše oslavou mizejícího světa zákaznické bezstarostnosti než důvod změnit své dosavadní návyky a tarif.

* Ano, vím, že světelný rok je jednotka vzdálenosti, nikoliv času, ale tak nějak se mi tam hodila víc než například „začátek aktuálního milénia“.

Vlastnosti: , , , ,

Zanechat Odpověď

